Fakturera Mariebergsskogen AB

Mariebergsskogen ingår i koncernen Karlstads kommun som hanterar cirka 160 000 leverantörsfakturor varje år. Idag är huvuddelen pappersfakturor men vi arbetar med att effektivisera vår hantering av fakturor genom att ta emot fler elektroniska fakturor. Det är bra för både miljön och ekonomin.

Vi föredrar elektroniska fakturor

Vi vill helst få elektroniska fakturor av dig som leverantör och erbjuder idag två olika möjligheter att skicka elektroniska fakturor till oss:

  • Svefaktura
  • Fakturaregistrering på webb

Svefakturor

Svefakturaformatet är standard för elektroniska fakturor inom offentlig förvaltning. Vill du skicka svefakturor till Karlstads kommun, kontakta Inexchange AB.

Du kan läsa mer om svefakturor på http://www.svefaktura.se

Registrering av fakturor på webben

Du kan även registrera fakturorna direkt på webben. Det är enkelt att komma igång och är en lämplig lösning för dig som skickar få fakturor. Du kan skicka upp till hundra e-fakturor gratis på detta vis. Första gången du ska skicka en faktura behöver du registrera dig.

Registrera din e-faktura här

Pappersfakturor

Du kan även skicka pappersfakturor till oss om det passar dig bättre.

Fakturaadress

Samtliga pappersfakturor ska skickas till:

Mariebergsskogen AB
Box 5102
650 05 Karlstad

Det är viktigt att fakturor som skickas till Mariebergsskogen AB innehåller nedanstående uppgifter. Om någon av uppgifterna saknas kommer vi eventuellt att returnera fakturan för komplettering innan vi kan betala.

  • Fakturanummer
  • Fakturadatum
  • Förfallodatum/betalningsvillkor
  • Fakturabelopp
  • Momsbelopp
  • Organisationsnummer/VATnummer/FAskattsedel
  • Bankgiro, PlusGiro, eller bankkonto
  • Beställarens referensnummer
    Obs! Våra referenskoder har alltid sex positioner, inga mellanslag. Fyra bokstäver med versaler och två siffror AAAAnn (Även EXnnnn kan förekomma).